الجمعة، 4 فبراير 2011

فرنسا تعرض على العراق 18 مقاتله Mirage F1 بعد تطويرها بمبلغ مليار دولار


France Offers
Mirage F1 Fighters to Iraq

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x577.


As Iraq continues to rebuild its
Air Force, one glaring hole in its capabilities is the lack of combat aircraft. With U.S. forces set to completely withdraw from the country by the end of the year under the current Status of Forces Agreement (SOFA), the Iraqi Security Forces will be faced with the responsibility of air policing and aerial protection, but without sufficient aircraft to do the job.
To remedy that situation, the Iraqi government is currently negotiating with the U.S. to buy 18 F-16
During this process, France has offered to sell Baghdad its own fighters. The French proposal calls for the sale of 18 Mirage F1 retrofitted aircraft at the cost of $1 billion. The two sweeteners in this deal are the quick delivery schedule - starting in late 2011 - and the accessibility of the aircraft to some Iraqi pilots who formerly served in the armed forces of the previous Baathist government under Saddam Hussein. The Iraqi Air Force during Hussein's reign relied largely upon French- and Russian-produced hardware, including Su-20s, MiG-21s, MiG-23s, and Dassault Mirage F1EQs.
The French offer is interesting considering that the Iraqi government has attempted to reclaim 18 French-built Mirage F1s left in France during the 1990s for servicing. These remained in France due to the arms embargo placed on Iraq following Operation Desert Storm.
In addition, Baghdad has sought to recover EUR651 million ($800 million) paid in advance to France in September 1985 as part of an order for 126 Mirage F1s. A final batch of 24 aircraft was never delivered to Iraq due to the U.N. sanctions. However, as France forgave roughly 80 percent of the EUR4.8 billion in debt owed by Iraq, it is unlikely that Baghdad will receive this money
jet fighters. On January 26, Prime Minister Nouri al-Maliki's Cabinet green-lighted negotiations on first-payment terms of the contract.



http://www.defencetalk.com/france-of...to-iraq-31723/





من المعروف إن العراق يريد إعادة بناء قواته الجويه لكى تستطيع الدفاع عن البلاد بعد رحيل القوات الأمريكيه

وتعاقد العراق على مقاتلات F-16 أمريكيه
وتحدث المسؤلين العراقيين عن شراء مقاتلات فرنسيه
فى هذه الأثناء عرضت فرنسا على بغداد Mirage F1
بعد تطويرها بمبلغ مليار دولار
مع بداية تسليمها نهاية هذا العام
ومن المعروف أن هناك طيارين عراقيين من الذين عملوا فى سلاح الجو العراقى فى عهد الرئيس صدام حسين
مدربين على قيادة هذه المقاتلات

ويذكر إن الحكومه العراقيه كانت تحاول إستعدة 18 مقاتله Mirage F1

عراقيه من فرنسا كانت موجوده منذ عام 1990 كان يجرى لها خدمات صيانه وقامت فرنسا بإحتجازها نظرآ للعقوبات التى فردت على العراق فى ذلك الوقت

ويوجد لدى فرنسا مبلغ 800 مليون دولار دفعتها الحكومه العراقيه فى عهد صدام حسين لشراء مقاتلات من نفس الطراز ولم ترد فرنسا هذه الأموال

رغم محاولة الحكومه العراقيه الحاليه إستعادة هذه الاموال

ومن المرجح إن فرنسا لن تعيد هذه الأموال

لأنها قامت بإسقاط 80% من ديون العراقيه البالغ قيمتها 4.8 مليار دولار




داسو ميراج إف1


داسو ميراج إف1 (بالفرنسية: Dassault Mirage F1‏) هي مقاتلة تفوق جوي فرنسية ذات مقعد واحد صممت وصنعت من قبل شركة داسو لصناعات الطيران، خلفاً للمقاتلة الفرنسية داسو ميراج الثالثة.
دخلت الميراج F1 الخدمة في القوات الجوية الفرنسية في أوائل السبعينات وقد استخدمت كمقاتلة خفيفة متعددة الأغراض، وصدرت لحوالي 12 دولة. بإنتاج بلغ أكثر من 700 طائرة ومن بين مقاتلات التفوق الجوي الأوروبية من الجيل الثاني (أي تلك التي بنيت في الستينات وأوائل السبعينات) كانت الإف1 الأكثر نجاحاً، والأهم بينها كونها أستخدمت من جميع مستخدميها في الحروب والصراعات الإقليمية

نظرة عامة


كلفت الحكومة الفرنسية في فبراير 1964 شركة مارسيل داسو بتصنيع طائرة جديدة خلفاً للطائرة داسو ميراج الثالثة، فصنعت الطائرة الميراج F2 الكبيرة التي تصنف في فئة طائرات ال20 طناً من دون أسلحتها، والتي يدفعها محرك نفاث توربيني من نوع (TF 306) وتميزت هذه الطائرة في شكلها عن الميراج السابقة بجناح مرتد إلى الوراء ومجهز بأجنحة مساعدة لزيادة الرفع تعمل بتآلف مع الموازن الخلفي.
أقلعت هذه الطائرة في 12 يونيه 1966، غير أن مارسيل داسو كان قد موّل شخصياً نسخة أخرى من طائرة (F-2) أصغر حجماً سماها (F-1) وصممها كي تعمل بمحرك واحد من نوع آثار.
أثارت هذه الطائرة الاهتمام إلى درجة أدت إلى صرف النظر تدريجياً عن الطائرة (F-2) وحولت الجهود إليها، فتجاوزت سرعة الصوت في رابع تجربة طيران لها. لقد تحطمت فيما بعد. لكن القوات الجوية الفرنسية أوصت على مائة طائرة منها لتحل محل الطائرات الاعتراضية القديمة من نوع ميراج (F 3C) (وفوتور 2ن).
وهكذا ظهرت إلى الوجود طائرة جديدة متقدمة بكثير من نواح متعددة على الطائرات ذات الأجنحة المثلثة دلتا عديمة الذيل، وبفضل هذا الجناح الجديد وفعاليته الشديدة، أمكن تقصير المدارج وتخفيض سرعة الإقلاع والهبوط إلى أقل مما كان عليه مع الميراج القديمة، وذلك رغماً عن أن وزن الطائرة أصبح أثقل، وأن مساحة الجناح نقصت عن قبل، كذلك بفضل محرك "آتار" الحديث ازدادت قوة الدفع.
وقد أدخلت تحسينات أخرى على الطائرة بتجهيزها برادار سيرانو 4 المتعدد الاستخدامات وبخزانات داخلية إضافية أدت إلى زيادة 45% من كمية الوقود، مما ضاعف مدى مهام المساندة الأرضية ضعفين وطاقة الاستكشاف ثلاث أضعاف، كذلك تحسنت قدرتها على المناورة بمعدل 80%. كل ذلك جعل إنجازات هذه الطائرة متفوقة عموماً

المواصفات


الصفات العامة


Specifications (Mirage F1)




General characteristics
  • Crew: 1
  • Length: 15.30 m (50 ft 2½ in)
  • Wingspan: 8.40 m (27 ft 6¾ in)
  • Height: 4.50 m (14 ft 9 in)
  • Wing area: 25.00 m² (269.1 ft²)
  • Empty weight: 7,400 kg (16,314 lb)
  • Loaded weight: 10,900 kg (24,030 lb) (clean take-off weight)
  • Max takeoff weight: 16,200 kg (35,715 lb)
  • Powerplant:SNECMA Atar 9K-50 afterburning turbojet
    • Dry thrust: 49.03 kN[40] (11,023 lbf)
    • Thrust with afterburner: 70.6 kN (15,873 lbf)
Performance
Armament

  • Guns:30 mm (1.18 in) DEFA 553 cannons with 150 rounds per gun
  • Hardpoints: 1 centreline pylon, four underwing and two wingtip pylons with a capacity of 6,300 kg (13,900 lb) (practical maximum load 4,000 kg (8,800 lb)) and provisions to carry combinations of:
    • Rockets: 8× Matra rocket pods with 18× SNEB 68 mm rockets each
    • Bombs: various
    • Other: reconnaissance pods or Drop tanks
  • Missiles:AIM-9 Sidewinders OR Matra R550 Magics on wingtip pylons, 2× Super 530Fs underwing, 1× AM-39 Exocets anti-ship missile, 2× AS-30L laser guided missiles

الأداء

التسليح

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x450.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x450.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x329.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x329.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x600.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x600.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x540.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x540.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x273.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x273.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x577.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x577.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x450.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x450.

الشبح الصينيه j20 على خطى الأمريكيه f35

المقاتلات من نوع إستيلث التى تستخدم تقنية التخفى تحمل أسلحتها بداخلها للتقليل من البصمه الرادريه الأمريكيه f35 مصممه لذلك إلا إنها تستطيع ...