الجمعة، 21 يناير 2011

سيكورسكى الأمريكيه و أوجوستا الإيطاليه تقدمان عرض مغرى للفوز بصفقة المروحيات التركيه


سيكورسكى الأمريكيه أوجوستا الإيطاليه تقدمان

ANKARA - U.S. helicopter manufacturer Sikorsky Aircraft, in competition with an Italian rival for a Turkish program to jointly produce 109 utility helicopters worth about $4 billion, offered Ankara fresh benefits to strengthen its bid.
Steve Estill, vice president for strategic cooperation at the Sikorsky president's office, told Defense News his company would guarantee that Turkey would do repair and maintenance work worth $1 billion for the S-70i Black Hawk International helicopters belonging to third countries
Sikorsky Aircraft is offering the T-70, a Turkish version of the S-70i Black Hawk International. The Black Hawk International is in the inventories of several countries. It is the export model of the U.S. UH-60 Black Hawk.
"Turkey will do maintenance, repair, overhaul work for the platforms of countries that have S-70i Black Hawk International helicopters. We guarantee this," Estill said. "Altogether, this will be worth $1 billion for Turkey's defense industry over the next 20 years."
Sikorsky's rival, the Italian AgustaWestland, is proposing the TUHP 149, a Turkish version of its A149, a newly developed utility helicopter, in the Turkish competition.
A much-expected decision on the utility helicopter was delayed at the last meeting, in mid-December, of the Defense Industry Executive Committee, Turkey's top decision-making body for defense procurement. Defense Minister Vecdi Gonul told reporters at the time that Sikorsky's and AgustaWestland's offers were both insufficient. He said the main point of disagreement was the price.
Turkey's decision now is expected to be announced in March at the next meeting of the committee, whose members include Gonul; Prime Minister Recep Tayyip Erdogan; Gen. Isik Kosaner, chief of the Turkish General Staff; and procurement chief Murad Bayar.
In recent months, both Sikorsky Aircraft and AgustaWestland have announced a series of inducements on the utility helicopter program. The competition is for a first batch of 109 utility helicopters, mostly for the military and security forces. But that number is expected to increase to about 300 in later years.



http://www.defensenews.com/story.php...02&c=EUR&s=AIR



الجيش التركى وبميزانية يعتبر أحد أكبر المشترين للسلاح فى العالم، وإحدى الصفقات المحتملة الآن هى شراء 109 مروحيات تبلغ قيمتها 4 مليارات دولار، مع خيار شراء 300 مروحية أخرى.

وهناك شركتين تتنافسان من أجل هذا العقد المغرى، الأولى هى شركة سيكورسكى الأمريكية لصناعة الطائرات والتى تقوم بتصنيع مروحيات "بلاك هوك"، أما الثانية فهى شركة أوجوستا ويستلاند الإيطالية، وقد عرضت الشركتان ليس فقط أسعارًا مغرية ولكن أيضا مزايا أخرى.

شركة سيكورسكى على سبيل المثال وعدت بمنح تركيا عقد إصلاح الطائرات التى يتم بيعها إلى دول العالم الثالث، ووافقت أيضا على شراء 109 مروحيات من أنقرة يتم تصنيعها فى تركيا بترخيص من الشركة سيتم إعادة بيعها إلى دول أخرى، وفى النهاية قدمت عرضًا لبناء قاعدة دعم إقليمية لطائرات بلاك هوك فى تركيا.

من جانبها قدمت شركة أوجوستا ويستلاند عرضًا مغريًا، فقد وعدت تركيا بأن تشارك فى بناء مصنع لمروحياتها وبذلك من الممكن أن تحصل تركيا على حق تصنيع المروحيات






الشبح الصينيه j20 على خطى الأمريكيه f35

المقاتلات من نوع إستيلث التى تستخدم تقنية التخفى تحمل أسلحتها بداخلها للتقليل من البصمه الرادريه الأمريكيه f35 مصممه لذلك إلا إنها تستطيع ...