الأحد، 26 يونيو 2011

رادار التايفون الجديد من نوع AESA سيدخل الخدمه عام 2015


Next-Gen Eurofighter E-Scan Radar to Enter Service in 2015






fter one year of industry funding, the Eurofighter and Euroradar consortia have received renewed strong support from the Partner Nations and have agreed to continue the full scale development programme of the next generation E-Scan radar, confirming the 2015 entry into service date.
Supported by the Eurofighter partner nations: the United Kingdom, Italy, Germany and Spain, Eurofighter GmbH and Euroradar began full scale development of the new CAPTOR-E radar in July 2010.
The new radar will have AESA capability that far exceeds any other radar available today and in the foreseeable future and will be developed to satisfy the requirements of the Partner Nations and customers across the globe.
The new radar will retain the key features of the existing market leading Captor-M radar in order to exploit the maturity of the current system, using latest generation technology to provide further advanced performance. The Typhoon’s AESA radar will offer a variety of benefits over M-Scan, including increased detection and tracking ranges, advanced air-to-surface capability and enhanced electronic protection measures.
The new AESA array, larger than the ones available to our competitors thanks to the Typhoon’s voluminous radome, will be fitted on a repositioner that will provide a wider field of regard when compared to those installed or scheduled for introduction on other fighters.
The new radar will offer customers the freedom to retrofit their existing Typhoons when required. The radar will have significant growth potential and both existing and new customers will be able to participate in tailoring the radar to meet their individual operational requirements.
The new AESA Radar is part of the platform and systems enhancement ongoing with Eurofighter to ensure Typhoon leads the way as the world’s best new generation multi-role combat aircraft.'




http://www.defencetalk.com/next-gen-eurofighter-e-scan-radar-to-enter-service-in-2015-35175/






يبدء المقال بسرد تاريخ مشروع الرادار
ثم الدول المصنعه للطائره وهذا معروف للجميع
ثم بعد ذلك يذكر تاريخ دخول الرادار CAPTOR-E radar الخدمه 
وهو عام 2015
والرادار من نوع  AESA
وسيكون ذو إمكانيات أعلى بكثير من أى رادار موجود بالخدمه حاليآ أو فى المستقبل القريب
وذلك لتلبية طلبات العملاء
ويمكن للعملاء الحاليين حرية تحديث التايفون العامله لديهم بهذا الرادار
وسيتاح للعملاء الحاليين والمستقبليين المشاركه فى تطوير الرادار لتلبية إحتياجتهم الفرديه
الرادار الجديد سيعزز دور التايفون كأحدى أقوى المقاتلات متعددة المهام فى العالم


والرادار الجديد سيكون ذو تقنيه عاليه وعدد المصفوفات فيه أكثر من أى رادار منافس
وسيكون ذو مدى أكبر فى الكشف والتتبع ويعمل على عدة نطاقات وسيتيح للمقاتله القيام بعمليات
جو أرض والرادار يوجد به تدابير للحمايه الإلكترونيه
وهذا الرادار عند تركيبه على التايفون سيجعلها ذات قدره أكبر من منافسيها


من خلال البحث وجدت ملفان بصيغة pdf يتحدثان عن مواصفات الرادر


http://www.google.com.eg/url?sa=t&source=web&cd=5&ved=0CEwQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.selex-sas.com%2FEN%2FCommon%2Ffiles%2FSELEX_Galileo%2FPress_Releases%2FBackgrounders%2F01Captor_E_Backgrounder.pdf&ei=1GoGTvruA4j1sgbN-OTWDA&usg=AFQjCNFGk32uizUD9fDcGhTPGDnN_Kik9Q&sig2=iypYqO8mfpLVg2KCWZQBNQ


http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0CDQQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.defensenews.com%2Fstory.php%3Fi%3D4332578&ei=y2kGTpOzIpDtOdf05awN&usg=AFQjCNH6a2GKTQD8zm_-cAiGtTiCDhHMDA&sig2=vMtgUTlFsQCK8VJHoslKgw


Captor AESA demonstrator dubbed CAESAR was successfully flown on-board Eurofighter in 2007

الشبح الصينيه j20 على خطى الأمريكيه f35

المقاتلات من نوع إستيلث التى تستخدم تقنية التخفى تحمل أسلحتها بداخلها للتقليل من البصمه الرادريه الأمريكيه f35 مصممه لذلك إلا إنها تستطيع ...